Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

Spottery
Makelaardij Van der Houwen.
Partners

Van ‘Jammerdebammer chocolade’ naar Spottery cadeaubon

Bij de ontwikkeling van een nieuwe dienst probeer je relevante marktpartijen te betrekken om je dienst of product te toetsen en te verbeteren. Dan moet je het natuurlijk hebben voorgelegd aan de “Meest innovatieve makelaar van Noord-Nederland”: makelaardij Van der Houwen! Een van onze eerste gesprekken was dan ook met Jacco van der Houwen. 

Innovatieve makelaar

De goedlachse makelaar en zijn team staan bekend om hun professionele aanpak en de inzet van vele moderne middelen om huizenzoekers en verkopers te bereiken en te bedienen. Zo is het kantoor bereikbaar via Whatsapp en kun je de bij het kantoor te koop staande huizen zonder de aanwezigheid van een makelaar bezichtigen. De bezichtigingen kunnen online worden ingepland en de deuren van het huis worden tijdelijk voorzien van digitale sloten. Zo speelt de makelaar in op de grote drukte bij bezichtigingen en hebben meer mensen de mogelijkheid om een huis te bekijken. 

Niet zomaar een beslissing

De aankoop van een huis is voor de meeste mensen een grote beslissing. Je kiest een plek om er je nieuwe thuis van te maken. “Een huis kopen doe je waarschijnlijk een paar keer in je leven, dus dit moet in één keer goed. Wij helpen daar graag bij met innovatieve oplossingen voor onze klanten. Want het is heerlijk om tegen je klant te zeggen ‘Gefeliciteerd, je hebt een huis gekocht!’” aldus Meike van Makelaardij van der Houwen. En zelfs voor de huizenzoekers wiens bod net niet genoeg was om het huis te bemachtigen, heeft de makelaar oog. Door aan alle bieders die achter het net visten de “Jammer de bammer” chocoladereep als “schrale troostprijs” aan te bieden, probeert de makelaar de motivatie erin te houden bij potentiële kopers.

Aanbod dat past bij je woonwens

De dienst die we vanuit Spottery aanbieden past zodoende uitstekend in de aanpak van Van der Houwen; oog hebben voor de huizenzoeker in deze moeilijke markt. Maar anders dan het bieden van troost, biedt Spottery een unieke mogelijkheid om de zoektocht naar een nieuw huis op een andere manier leven in te blazen.

De interesse van Jacco van der Houwen was direct gewekt.  “Wij weten hoe de hazen lopen en daardoor weten wij ook: wie een huis zoekt, weet hoe moeilijk het is om iets te vinden. Daarom waren wij meteen enthousiast over Spottery!” aldus Jacco van der Houwen. “Hoe vaak zie je een huis en denk je: wauw! Hier zou ik wel willen wonen! Spottery heeft hiervoor een een ontzettend leuk concept bedacht: je kijkt namelijk niet alleen naar huizen die te koop staan, maar naar alle huizen in Nederland, ongeacht of ze te koop staan en helemaal gericht op jouw woonwensen!”

“Een origineel concept is in deze huidige huizenmarkt echt een aanvulling.”
Jacco van der Houwen - makelaardij Van der Houwen

Kaartje als start van iets moois

De klanten van de makelaar ontvangen een cadeaubon waarmee ze op kosten van de makelaar meerdere kaartjes kunnen versturen. Op de website van Spottery kunnen huizenzoekers een persoonlijk kaartje sturen naar een huis waar zij enthousiast van worden. Het kaartje wordt bezorgd in een handgeschreven envelop, met het adres van de afzender op de achterzijde. “Als de ontvanger van het kaartje open staat voor interesse, is het contact al gauw gelegd. En hoe leuk is het om in deze tijd een kaartje te ontvangen?! Wij hopen hiermee dat het voor onze klanten die een huis zoeken, nét iets meer deuren opent voor onze klanten, waar die normaal wellicht gesloten blijven.” aldus Van der Houwen.

Meerwaarde voor aankoopklanten

Steeds meer kopers laten zich bijstaan door een makelaar bij de aankoop van een huis; voor de één als rol van expert tijdens de bezichtigingen, voor de ander later in het onderhandelingsproces. “Wij verzorgen de aankoop graag voor onze klanten. Vaak nemen wij ze de touwtjes compleet uit handen. Het is mooi om te zien dat zij met Spottery ook zelf hun eigen steentje kunnen bijdragen in de zoektocht naar hun droomhuis. Voor de huizenzoeker is het transparant en vergroot het de kans van slagen. En hoe mooi is het dat het niet alleen bij zoeken blijft maar ook in vinden!” besluit Van der Houwen.

Meer weten?

Wil je Spottery ook voor jouw makelaardij inzetten?

Marc Schriemer
directeur/aandeelhouder

Marc is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten, zowel voor de huizenzoekers als business partners.