De ervaring van Mike
Het vinden van een nieuw huis in deze tijd valt niet mee, zeker voor starters die vaak helemaal vanaf nul beginnen. Zo ook voor 23 jarige Mike. Al jaren probeert hij een geschikte woning te vinden in zijn geboortedorp en de dorpen eromheen. Maar helaas vist hij keer op keer achter het net. Mike gebruikte Spottery om zijn zoektocht naar een huis nieuw leven in te blazen. Wat leverde hem dat op?
De woonwensen van Mike
De belangrijkste vraag voordat je begint met Spottery (of ĂĽberhaupt met de zoektocht naar een huis) is natuurlijk: Hoe wil je wonen? En waar wil je wonen? Waar moet jouw nieuwe thuis in grote lijnen aan voldoen?
We hebben dit samen met Mike op een rijtje gezet. Het moet een huis zijn waar hij met zijn partner een fijne start kan maken, het liefst in zijn geboortedorp of daar in de buurt. Een leuke plek met sociale voorzieningen en heel graag een huis met een tuin om op zomeravonden lekker buiten te kunnen zitten. En natuurlijk: passend binnen het budget.Â
Op basis van dit wensenlijstje, kwam er een lijst met passende huizen terug uit Spottery. Huizen die al te koop stonden, maar dus ook huizen die nog niet in verkoop waren. Zo kon Mike heel makkelijk kijken van welke huizen hij wel en van welke huizen hij niet enthousiast werd. Dus: tijd om kaartjes te gaan sturen aan de bewoners.
Een eerste indruk maak je maar 1 keer
De kaartjes die via Spottery worden verstuurd, bevatten een unieke code waarmee de ontvanger een persoonlijk bericht kan openen. Dat bericht moet natuurlijk aanspreken, het is een belangrijke kans op een volgende stap. Daarom heeft Spottery een beginnetje klaarstaan dat bewerkt kan worden. Onze tip? Blijf jezelf, blijf bescheiden, blijf beleefd. En hou het een beetje kort, het is je eerste bericht immers.
Kaartjes versturen & wachtenÂ
Met 1 druk op de knop verstuurde Mike de kaartjes naar de huizen op zijn favorietenlijst.Â
En dan? Tja, toen was het even wachten geblazen. In de dagen erna worden de kaartjes bezorgd en druppelen de leesbevestigingen binnen. Het begint te leven voor Mike. Na enkele dagen ontvangt Mike het bericht dat een van de bewoners graag met hem in contact wil komen; ze heeft ervoor gekozen om contactgegevens uit te wisselen. De eerste match!Â
Wederzijdse interesse! Wat nu?
Mike had na een paar dagen al zijn eerste match. In de weken erna volgden er nog enkele. In het geval van wederzijdse interesse, staan beide kanten open voor een nadere kennismaking. Goed nieuws, maar wie zet de eerste stap? Net wat je zelf prettig vindt, vinden we bij Spottery. Mike hoefde hierover niet lang na te denken want zijn eerste match mailde hem direct. “Ik ben de eerste keer zelf benaderd door de bewoners. Ze wilden helaas (nog) niet verkopen omdat ze zelf nog geen nieuw huis hebben gevonden, maar we houden contact. Mochten zij een huis vinden, dan starten we het gesprek weer op.” vertelt Mike. Bij de latere matches nam hij zelf het initiatief, maar leverde het nog niet het gewenste resultaat op.
Spottery blijft van waarde
Ondanks Mike’s matches tot nu toe nog niet tot een aankoop van een huis hebben geleid, gaat hij juist door met het versturen van kaartjes via Spottery. “Ik zoek wel eens een huis op die me aanspreekt als ik er langs rijd. Doordat je bij gebruik van de website direct inzoomt op je locatie, verstuur je dan heel eenvoudig direct het kaartje via je mobiel. Echt handig.” En op de vraag of Mike Spottery ook aanraadt bij vrienden en familie reageert hij: “Ik zou dit wel aan andere mensen aanraden, het valt altijd te proberen. Het is nu een gekke tijd wat betreft de woningmarkt. Vooral voor de starters is dit een mooie manier!”
Update zoekopdracht:
De zoekopdracht van Mike leverde diverse tips op, maar nog niet direct tot de gewenste match. Die kwam uit een andere hoek met dezelfde basis: mond-tot-mond en persoonlijk contact.
We wensen Mike veel woonplezier op zijn nieuwe droomplek!
Ook je nieuw droomplek vinden?
Bel of mail ons voor een vrijblijvende intake. Hoe goed het werkt laten we je graag zelf ervaren. Voor een beeld hoe goed het werkt, check onderstaande stats. En, No Cure? No Pay!